Aankomst Woloan Tiga, Tomohon! - Reisverslag uit Woloan Tiga, Indonesië van Kirstie Boelaars - WaarBenJij.nu Aankomst Woloan Tiga, Tomohon! - Reisverslag uit Woloan Tiga, Indonesië van Kirstie Boelaars - WaarBenJij.nu

Aankomst Woloan Tiga, Tomohon!

Door: Kirstie Boelaars

Blijf op de hoogte en volg Kirstie

11 Februari 2015 | Indonesië, Woloan Tiga

Hari rabu 11 februari 2015 8:45PM

Selamat Malam!

Inmiddels al dag 3 in Indonesië, wat gaat de tijd snel! Allereerst wil ik jullie allemaal hartelijk danken voor de leuke en lieve berichten via de verschillende media! Super leuk!

Onze reis verliep alles behalve vlekkeloos, de eerste vlucht van Amsterdam naar Kuala Lumpur vertrok al met een dik half uur vertraging. Te Kuala Lumpur hadden we uiteindelijk nog maar 10 minuten de tijd voor de boarding van onze volgende vlucht, na hard rennen van de ene terminal naar de andere en weer terug (omdat we in eerste instantie bij de verkeerde gate stonden…) hebben we helaas toch net die vlucht gemist. Gelukkig was het omboeken van onze vlucht een fluitje van een cent en anderhalf uur later zaten we al in een ander vliegtuig op weg naar Jakarta. Echter door de eerder opgelopen vertraging en door de zeer strenge paspoortcontrole die een dik half uur in beslag nam hadden we ook onze aansluiting in Jakarta gemist.

Waar er in Kuala Lumpur bijna ieder uur een vlucht naar Jakarta gaat, gaat er vanuit Jakarta maar 2x per dag een vlucht naar Manado. Consequentie; een wachttijd van 6 uur te Jakarta International Airport. Nou, dan kak je wel even in hoor kan ik je vertellen! Uiteindelijk had ook onze laatste vlucht nog eens 45 minuten vertraging met als gevolg dat we pas dinsdag 10 februari 1AM aankwamen in Manado. Br. Han heeft ons die nacht nog met de auto naar Panti Sayap Kasih in Woloan Tiga, Tomohon gebracht. Uiteindelijk lag ik dan om 2:30AM in het bed en in de kamer waar ik de komende 3 maanden mag verblijven.

De totale reistijd Weert – Woloan Tiga, Tomohon bedroeg 36 uur, ik was K.O. Echter moesten we weer vroeg uit de veren want er moest het eea. geregeld worden; kennismaken met de kinderen en begeleiders op Panti Sayah Kasih, aanmelden bij de politie voor een inwonersverklaring, kennismaken op St. Lukas akademi Fysiotherapi, de eerste boodschappen inkopen en een telefoon + simkaart aanschaffen. De communicatie is echter nog een groot probleem, een aantal woordjes spreken lukt wel maar naast de zinnen: "Selamat pagi/siang/sore/malam, apa kabar?" "Saya baik-baik saja, terima kasih!" "Siapa namanu?" Nama saya Kirstie." komt er nog niet echt iets vloeiends uit. De woorden lijken ontzettend veel op elkaar en het gaat allemaal heel erg snel.

De komende dagen zal de focus met name liggen op de oriëntatie hoe we ons project het beste kunnen indelen. En voor nu ga ik lekker slapen samen met mijn zeer vriendelijke, guitige, schattige, vaste kamergenoot, die gezellig naast me op de muur slaapt, Kees! :)

Selamat tidur,
Kirstie

P.S. De huidige internetverbinding is te zwak voor het uploaden van foto's, op www.instagram.com/kboelaars zijn er meer foto's te bekijken.

  • 12 Februari 2015 - 11:11

    Marga:

    Ik zou bijna zeggen je bent met de voorbereiding vd vastenavond bezig. Je begint al erg moe aan je project. Hopelijk kom je nog wat Tot rust maar je moet maar denken dat vastenavond nog nooit zo warm is geweest dikke kus en geniet psychische kijk uit voor grote spinnen

  • 12 Februari 2015 - 13:17

    Mam:

    Heej Kirstie,
    Even lekker bijtanken nog deze week en dan maandag aan de slag. Ben net als jullie zeer benieuwd.
    Vae dreenke dur eine op dicht met diees daag! :) xxx

  • 12 Februari 2015 - 17:50

    Miriam Jansen:

    Hoi Kirstie,
    Had van je moeder al gehoord dat de vlucht niet heel lekker was verlopen. Na een emotioneel afscheid op Schiphol nu helemaal in het avontuur. Zoals gezegd ga ik je volgen en ik moet zeggen je schrijft lekker, dus dat lezen van je berichten amuseert mij wel. Ga hier meer door! Helaas heb ik geen spannende verhalen vanuit hier. Net de gymzaal versiert voor de vastelaovundjviering morgen op school. Ja en dan aan het einde van de middag moeten wij toch even naar de Gotcha, maar ja, ik zat liever in Indonesië. Heel veel plezier en geniet er vooral van.

  • 12 Februari 2015 - 20:16

    Dorrie:

    Hi Kirstie,
    Wat een vermoeide reis, en wat een pech zeg. Gelukkig ben je veilig aangekomen.
    Hoop dat je al een beetje gewend bent aan het tijdsverschil en aan het missen van unne lekkere boeteram, haha.
    Ik wens je een geweldige tijd toe!
    Liefs, Dorrie

  • 12 Februari 2015 - 21:56

    Tante Elly:

    Ha Kirstie,
    Pech van je reis, maar ook dat hoort erbij dat niet alles te plannen valt.Ik heb je foto's gezien en m.n. je vieuw vanuit de slaapkamer, ik word wel een beetje héél jaloers. Geweldig wat je ons kunt laten zien, wij blijven je volgen en genieten mee. We hebben je gisteren gemist bij de aankleding voor Carn...... ,maar ook wij zullen jou foto's laten zien dat "stront"vliegen ook hier heel vervelend zijn. Je moeder schrijft: Vae dreenke dur eine op dich met diees daag. Hier doe ik natuurlijk aan mee.
    Kirstie geniet ervan en doe ook de groeten aan je maatje Sander.
    Liefs xxx Elly

  • 12 Februari 2015 - 22:58

    Jos Coolen:

    Waiting becomes an activity. Wen er maar aan. Vae starte merrige de vastelaovundj trein... vuel plezeer.
    Jos Coolen

  • 16 Februari 2015 - 12:51

    Miriam Seerden:

    Hoi Kirstie,

    Ik las op de facebook pagina van je moeder van je ondernemende reis. Spannend om stage te lopen in het buitenland.
    Het begin van je reis was niet zo best, jammer. Maar ik ben er van overtuigd dat je daar een leuke tijd te gemoed gaat. Veel plezier en succes.
    Groetjes Miriam

  • 18 Februari 2015 - 21:41

    José Overmans:

    Hey Kirstie

    Zo as ich dich beloeefdj heb wil ich dien belefenisse gaer vollege!
    Waat un gedoons met de reis! Mer good ... auch det zeej jae laater dan auch waal zoee vergaete!
    Maak er unne hieele feine tieed van! Geniet en doot mer vul ervaringe op!!!

    Ich blief dich vollege.
    Groetjes suc6 en hieel vul plezeer!

    Mart en José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirstie

Actief sinds 21 Mei 2023
Verslag gelezen: 629
Totaal aantal bezoekers 8255

Voorgaande reizen:

21 Mei 2023 - 31 December 2023

Mijn eerste reis

08 Februari 2015 - 20 Juni 2015

Minor Avontuur

Landen bezocht: