De voorbereidingen in volle gang - Reisverslag uit Breda, Nederland van Kirstie Boelaars - WaarBenJij.nu De voorbereidingen in volle gang - Reisverslag uit Breda, Nederland van Kirstie Boelaars - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen in volle gang

Door: Kirstie Boelaars

Blijf op de hoogte en volg Kirstie

20 Januari 2015 | Nederland, Breda

Bij het plannen van zo'n reis komt toch altijd meer kijken dan je vooraf kunt bedenken. De 'voorpret' noemen ze dat volgens mij. Het meeste dat geregeld moet worden is ook zeker enorm leuk om te doen:
- Je verdiepen in de cultuur
- De reisroutes bepalen
- Het boeken van je vliegtickets
- Nieuwe reismaterialen (backpack, wandelschoenen, etc.) aanschaffen
- Het regelen van een internationaal rijbewijs
- Je rugzak alvast 'proef-pakken'
- Etc. etc.

Maar hiernaast zijn er ook een aantal dingen die een stuk minder leuk zijn om te regelen en/of heel stressvol zijn.
Zo dacht ik er oa. in het begin nog vanaf te komen met 6 vaccinatie-spuiten, al vrij veel voor iemand die een fobie voor naalden heeft! Echter heb ik er inmiddels al 10 in mijn bovenarm en bovenbeen gedart gekregen...

Ook het regelen van een visum valt enorm zwaar en wellicht dat de huidige perikelen tussen Nederland en Indonesië niet bepaald meewerken in dit proces. Het is vrij lastig om aan alle benodigde papieren vanuit Indonesië te komen. Als je ze dan uiteindelijk alles binnen hebt gekregen, ga je op bezoek bij de Ambassade van Indonesië in Den Haag. Daar aangekomen doet men moeilijk over bepaalde bestanden, uiteraard de bestanden die helemaal uit Indonesië kwamen... Deze zouden niet juist zijn en niet kloppen, pff wat verliep dat allemaal moeizaam zeg! Uiteindelijk denk ik wel dat het nu allemaal geregeld is.

Ofja, ik ga ervan uit dat ik a.s. donderdag m'n visum mag komen ophalen! Zodat dan het echte aftellen kan gaan beginnen.

Nog 18 nachtjes slapen, tot snel Indonesië!

  • 09 Februari 2015 - 18:47

    Thieu En Petra Nies:

    Hey Kirstie,

    Wij hopen dat je reis voorspoedig is verlopen en dat de jetlag wel mee zal vallen. Maak er een mooie tijd van en geniet van alles wat je daar doet.
    Veel plezier :-)

  • 10 Februari 2015 - 11:54

    Jac Van Gansewinkel:

    hallo Kristie, heb je lang niet meer gesproken maar nu ik dit lees dat je "'even" naar het echte buitenland gaat hoop ik dat je een goede reis hebt gehad. Jammer dat de zoepkoel niet ligt waar je naar toegaat maar van de reis daarginds met een geweldige cultuur zul je zeker ook van genieten en hopelijk ook geen kater.
    veel plezier en we horen wel hoe het gaat, groetjes Jac

  • 11 Februari 2015 - 12:07

    Regina:

    He Kirstie, goede reis en veel plezier

  • 11 Februari 2015 - 18:36

    Irene:

    Ha Kirstie,

    Uiteindelijk goed aangekomen? Begreep dat jullie wat vertraging hebben gehad. Ga er vanuit dat het allemaal goed gegaan is, anders had ik het wel van je gehoord.
    Geniet ervan daar in Indonesië. Ik ga je blog volgen.

    Groetjes,
    Irene

  • 11 Februari 2015 - 19:36

    Willy Gielen:

    Hoi Kirstie,
    Ik heb me net aangemeld voor je mailinglist. Ik ga zeker met veel plezier jouw verslagen en foto's bekijken!
    Goed aangekomen? en al een beetje geacclimatiseerd? Geen carnavalsuitingen gezien daar?
    Ik wens je veel plezier en snuif de cultuur maar heerlijk op. Een hele ervaring rijker straks en kom met een koffer vol levenservaring terug. Jacques en ik zullen met de Vasteloavendj een paar pilskes op dich drinke en dink mer, volgend jaor bin ich dur weer beei.
    Gr Willy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirstie

Actief sinds 21 Mei 2023
Verslag gelezen: 524
Totaal aantal bezoekers 8264

Voorgaande reizen:

21 Mei 2023 - 31 December 2023

Mijn eerste reis

08 Februari 2015 - 20 Juni 2015

Minor Avontuur

Landen bezocht: